Zgłoś szkodę

Jak postępować w przypadku konieczności zgłoszenia szkody
lub skorzystania z usług assistance w PZU?
1. Szybko i prosto przez internet pzu.pl Wypełnij formularz za pomocą którego zgłosisz szkodę. Po wypełnieniu formularza otrzymasz swój numer PIN, dzięki któremu będziesz mógł na bieżąco monitorować status swojego zgłoszenia. Tu możesz załączyć skany lub zdjęcia dokumentów
2. Nie masz dostępu do internetu? Zadzwoń na numer 801 102 102 lub (22) 566 55 55, dostępny 24h/7, wybierz opcję „odszkodowania i świadczenia”. Nasz pracownik poprosi Cię o informacje niezbędne do przyjęcia zgłoszenia i powiadomi Cię, jakie dokumenty są niezbędne do likwidacji szkody, co ułatwi i przyspieszy obsługę sprawy. Powiadomi Cię też o możliwych sposobach ich dostarczenia.
3. Chcesz się z nami spotkać? Przyjdź do naszego oddziału, pracownik przyjmie od Ciebie wszystkie informacje i odbierze od Ciebie dokumenty, możesz też zadzwonić z telefonu w Oddziale Grupy PZU,
4. Zgłoś szkody na piśmie (wysłane pocztą tradycyjną, pocztą elektroniczną, faxem) przez podanie danych poszkodowanego, ewentualnie sprawcy szkody, daty i miejsca wypadku, opisanie przyczyn i przebiegu zdarzenia, podanie ewentualnych świadków zdarzenia bądź danych jednostki Policji (lub innej instytucji organu) interweniującej na miejscu zdarzenia, wskazanie zaistniałych skutków zdarzenia z ewentualnym podaniem rodzaju i wysokości dochodzonych roszczeń.
Centrum Likwidacji Szkód PZU w Krakowie
Aleja Pokoju 51, 31-564 Kraków
Aby wezwać pomoc zadzwoń pod numer:
801 102 102 lub +48 22 566 55 55
Postępowanie w razie wystąpienia szkody:
Kradzież
W razie kradzieży pojazdu należy niezwłocznie powiadomić policję, a następnie jak najszybciej zgłosić kradzież ubezpieczycielowi i – jeśli samochód jest zakupiony na kredyt – powiadomić bank udzielający kredytu.
Wypadek i stłuczka
Nawet mała stłuczka to znaczy kłopot – czasem musisz czekać na policję, nie możesz kontynuować podróży, bywa, że konieczne jest odholowanie pojazdu. Uczestniczenie w wypadku to poważna sprawa. Gdy w wyniku wypadku są osoby ranne, obowiązkiem kierowcy jest wezwanie zarówno pogotowia, jak i policji. Niezależnie od tego, czy miała miejsce stłuczka, czy też poważny wypadek, konieczne jest udokumentowanie zdarzenia. Należy wraz z innymi uczestnikami wypadku lub stłuczki wypełnić formularz „Wspólnego oświadczenia o zdarzeniu drogowym” przedstawiający okoliczności, w jakich doszło do zdarzenia (jeśli nie masz dostępu do drukarki napisz lub zadzwoń, nadeślemy pocztą stosowny dokument). Pamiętaj, że zdarzenie należy zgłosić odrazu swojemu ubezpieczycielowi, aby mógł Ci jak najszybciej pomóc w tej trudnej sytuacji i – w razie potrzeby – zorganizować dla Ciebie pomoc. W szczególności ubezpieczyciel zorganizuje dla Ciebie holowanie uszkodzonego pojazdu, jego naprawę, a także wykona zdjęcia na miejscu zdarzenia. Nie dokonuj w uszkodzonym pojeździe żadnych zmian, jeżeli nie są one uzasadnione koniecznością kontynuowania dalszej jazdy i nie podejmuj naprawy bez uprzedniego przeprowadzenia oględzin pojazdu przez ubezpieczyciela.
Postępowanie w razie kolozji lub wypadku
Jeżeli są ranni, udziel im pierwszej pomocy – to Twój obowiązek. W razie wypadku nie ruszaj samochodów do przyjazdu policji, ale włącz światła awaryjne, zabezpiecz miejsce i ustaw trójkąt ostrzegawczy conajmniej 50 m od pojazdu. W razie kolizji usuń pojazd z drogi, by kolejne auta nie były narażone na szkodę. Za niepotrzebne blokowanie ruchu możesz dostać mandat. Jeżeli pojazd nie nadaje się do jazdy, zadzwoń po PZU Pomoc 801 102 102 – my zajmiemy się zorganizowaniem pomocy.
Wezwij koniecznie policję, jeśli: w zdarzeniu zostały poszkodowane osoby, wzywana była straż pożarna lub pogotowie, strony nie mogą się porozumieć co do winy, jeden z uczestników jest pod wpływem alkoholu lub innych podobnie działających środków, samochód nie ma aktualnych badań technicznych lub zachodzi podejrzenie, że jest kradziony, któryś z uczestników zdarzenia nie ma dokumentów lub ważnego OC, dokumenty (dowód rejestracyjny, prawo jazdy, polisa) są nieczytelne.
Awaria
Sytuacje awaryjne zdarzają się niespodziewanie i często nie można im zapobiec. Ale możesz przygotować się na ich okoliczność. Brak benzyny? Kłopot z silnikiem? Rozładowany akumulator? Twój samochód może Ci sprawić niespodziankę na wiele sposobów. Dlatego pamiętaj – PZU Pomoc zapewnia pomoc we wszystkich trudnych sytuacjach. Wystarczy, że zadzwonisz: 801 102 102 lub +48 22 566 55 55.
Dla własnego bezpieczeństwa zadbaj o to, by w Twoim samochodzie zawsze znajdowały się: apteczka, gaśnica, zapasowe koło, kanister na benzynę, folia nrc, latarka, linka holownicza, trójkąt ostrzegawczy, kamizelka odblaskowa.
Najważniejsze telefony
112 – europejski numer alarmowy
997 – policja
998 – straż pożarna
999 – pogotowie ratunkowe
991 – pogotowie energetyczne
994 – pogotowie wodociągowe
992 – pogotowie gazowe
Jesteś osobą poszkodowaną w kolizji lub wypadku? Nie wiesz, czy pojazd sprawcy ma ważną polisę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej? Sprawdź to za darmo – za pośrednictwem Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego UFG.
Jeśli szkoda wydarzyła się za granicą, zgłoś szkodę za pośrednictwem Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (zakładka Korespondenci zagranicznych ubezpieczycieli w Polsce):
Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
ul. Świętokrzyska 14
00-050 Warszawa
telefon: +48(22) 551 51 00
pbuk@pbuk.pl